FAQ Kontratazio Publikoaren Plataforma Euskadin
Botere adjudikatzaileak
Plataforman lehen aldiz zaudenez, gure online doako ikastaroetan izena ematea edo gure eskuliburuetan edo azalpen-bideoetan sartzea gomendatzen dizut:
Bestalde, kontratazio-plataformara sartzeko, urrats hauek egin behar dituzu:
1. Sartu Euskadiko Kontratazio Publikoaren webgunean: https://www.contratacion.euskadi.eus/hasiera/
2. Sakatu "Botere Adjudikatzaileak" botoi berdea:
3. Ezkerreko zutabean, sakatu "kontratatzailearen profila":
4. Plataformaren erabiltzaile gisa elektronikoki identifikatu ondoren, bilaketa-pantaila irekiko da:
1. Zer izapide mota egin ditzaket administrazio-moduluan?
2. Nork du administrazio-modulurako sarbidea?
4. Nola eska dezaket erabiltzaile Gainbegiralea izateko baimena?
5. Nola eska dezaket erabiltzaile Izapidetzailea edo Teknikoa izateko baimena?
6. Nola eman diezaioket alta erabiltzaile bati administrazio-moduluan?
7. Nola sor dezaket Kontratazio Mahaia?
1. Zer izapide mota egin ditzaket Administrazio-moduluan?
Dagokion Botere Adjudikatzailearen erabiltzaileak eta mahaiko kideak kudeatzen dira, besteak beste (altak, bajak eta aldaketak).
2. Nork du Administrazio-modulurako sarbidea?
Administrazio-modulura sartzeko aukera duten erabiltzaile bakarrak Gainbegirale rola dutenak dira.
3. Erabiltzaile mota
Botere adjudikatzaileen erabiltzaileek hiru rol dituzte:
- Gainbegiralea: Espedienteak izapidetzeaz gain, Menu nagusiaren administrazioa moduluan zure botere/entitatearen erabiltzaileak eta mahaiko kideen konfigurazioa kudea daiteke..
- Izapidatzaile: espedienteak izapidetzen dute.
- Teknikaria (kontsulta): Espedienteak ikusteko eta fitxategiak deskargatzeko aukera dute, baina ezin dute ez tramitaziorik ez aldaketarik egin. Gainera, mahaiko kideak badira, gutunazalen irekierak identifikatzeko aukera dago.
4. Nola eska dezaket erabiltzaile Gainbegiralea izateko baimena??
Esteka honetan dagoen formularioa bete eta kontratazioa@euskadi.eus helbidera bidali beharko duzu.
5. Nola eska dezaket erabiltzaile Izapidetzailea edo Teknikoa izateko baimena?
Zure Botere Adjudikatzailearen Gainbegiralearekin harremanetan jarri beharko duzu.
6. Nola eman diezaioket alta erabiltzaile bati administrazio-moduluan?
1. Sartu Kontratazioa plataforman, klikatu Menú principal eta hautatu Administrazioa:
2. Beste leiho bat irekiko da. Hautatu Erabiltzaileen kudeaketa:
3. Alboan honako inprimakia irekiko da:
a. Egiaztatu pertsona hori altan ez dagoela: bilatu NAN-a, adibidez.
b. Altan badago, sakatu Aldatu eta zuzendu dagokion datuak.
c. Altan ez badago, sakatu Gehitu:
4. 4. Bete nahitaezko * gisa markatutako datuak agertutako inprimakian:
a. Elementu Egitura Organikoa: hautatu Botere Adjudikatzailea.
b. Elementu mota: Botere Adjudikatzailearen barruan aukeratu zer jarduera-eremu izango duen:
i. Botere Adjudikatzailea: botere osorako sartu ahal izango da.
ii. Entitatea: entitate bat baino gehiago badago, hautatu zein entitatetara sartu ahal izango den.
iii. Organoa: entitate batean kontratazio organo bat baino gehiago badago, hautatu zein kontratazio-organotara sartu ahal izango den:
iv. Mahaia: entitate batean kontratazio mahai bat baino gehiago badago, hautatu zein kontratazio-mahaitara sartu ahal izango den:
c. c. Gorde sakatu ondoren, sakatu Gehitu profila atalean Izapidetzailea edo Tekniko (kontsulta):
7. Nola sor dezaket Kontratazio Mahaia?
Ohar garrantzitsua: mahaiko kideei alta eman ahal izateko, lehenik eta behin erabiltzaileen kudeaketan alta emanda egon behar dira.
1. Hautatu Mahaiko kideen kudeaketa Administrazioaren menuan.
2. Aukeratu Botere Adjudikatzailea eta Entitatea, eta sakatu Gehitu:
3. Aukeratu Botere Adjudikatzailearen erabiltzaileen artean mahaiko kide berria, eta aukeratu zein rol mota izango duen, eta sakatu Gorde:
-
Idazkari.
-
Ordezko.
-
Besterik.
* Es necesario que la mesa cuente por lo menos con un/a secretario/a y con un/a suplente (Quorum mínimo de dos personas para proceder a la apertura de plicas).
Funtzionalitate horri esker, KontratazioA Plataformari atxikitako Botere Adjudikatzaileek eskaintzak aurkezteko egunetako mugak kontsulta ditzakete, baita haien loturei lotutako espedienteen gutun-azalen irekiera-datak ere (boterea/erakundea).
Espediente baten gainean bi klik eginez gero, espediente hori irekiko da.
Botere Adjudikatzaile batean baino gehiagotan edo Erakunde batean baino gehiagotan sartzeko baimena izanez gero, hautatzeko aukera dago (lehenik eta behin, aukeratu boterea eta erakundea, eta sakatu Erakutsi datuak botoia).
Data motak koloreen arabera bereizten dira:
Eskaintzak aurkezteko azken eguna
Pliken irekitzea - Ahalmena eta kaudimena
Pliken irekitzea - Balioen epaiketa
Pliken irekitzea - Formulak
Mugaeguneratutako data
Halaber, egutegia hainbat modutan ikus daiteke: hilabetea, astea eta eguna, eta pantailan agertzen ez diren beste data batzuetara mugitzeko aukera dago:
2023/10/18tik aurrera, KontratazioA Plataforma kontratazio-iragarki elektronikoak (Enotices2 ) bidaltzeko formatu berrira egokitu da, EBAOn argitaratzeko, Batzordearen 2019/1780 Betearazpen Erregelamendua rekin bat etorriz.
eNotices2 plataforma berriaren argitalpen-fluxua ez dator bat aurreko eNotices plataformarekin. Oraingo izapidetze-egoera nagusiak hauexek dira:
- Bidalita: KontratazioA Plataformak zure espedientearen iragarkia argitaratzeko prestatu du, eta EBAOra bidali da behar bezala.
- Aurkeztuta: KontratazioA plataformak behar bezala bidali ondoren, espedientea Europar Batasuneko Argitalpenen Bulegoan dago, dagozkion baliozkotzeak egiteko zain. tratamendu hori bidalketa-egunean bertan egin ohi du EBAOk, 16:00ak aldera. Horrez gain, EBAOra bidaltzeak lotutako profilera argitaratzeko eskaera badu, biak askatuko dira aldi berean ordu horretan.
- Argitaratzen: espedienteari buruzko iragarkia, Europar Batasuneko Argitalpenen Bulegoak behar bezala baliozkotu ondoren, EBAOn argitaratzeko zain dago (argitalpen hori hurrengo 24 orduetan egin ohi da).
- Argitaratuta: zure iragarkia EBAOn argitaratuta dago. Argiltapenaren berrespena posta-elektronikoz jasoko duzu. Era berean, kontuan izan behar da EBAOra bidaltzeak profilean lotutako eskaera badu (EBAO + Kontratatzailearen profila aukera); hau da, izapidegileak EBAOn eta Kontratatzailearen profilean argitaratzeko aukera hautatzen/klik egiten badu, EBAOn argitaratu ondoren, une horretan profilan ere argitaratuko dela. Aitzitik, EBAOn argitaratzeko prozesua Plataformarekin zerikusirik ez duten arrazoiengatik atzeratzen bada, Kontratatzailearen profilean argitaratzeko eskaera automatikoki askatuko/argitaratuko da bidali eta 48 ordura.
Kontratua esleitzeko unean amaitzen ez bada, espedientea banaka izapidetu behar da (Espediente berria).
Litekeena da enpresek eskainitako aurrekontuak KontratazioA Plataforma ez den beste sistema baten bidez jaso izana; beraz, kontratu txikia zuzenean argitaratuko litzateke “Adjudicazioa” egoeran.
IZAPIDETZE-FLUXUA
1. Aplikazioaren Sarrera atalean, honako hau markatu behar da:
a. Kontratu txikia.
b. Izapidetzearen egoera: Adjudikazioa.
c. "KPE lizitazioa" eta "Lizitazio elektronikoa" laukitxoak kentzea.
2. Gainerako datuak beste prozedura batzuetan bezala beteko dira, eta* izartxo gorriz markatutako eremuak nahitaezkoak izango dira. Adibidez, horrelako prozeduretan ez da beharrezkoa kontratazio-mahai bat gehitzea.
3. Eskaintzak kudeaketa atalean:
a. Eskaintza aurkeztu duten enpresak gehitu behar dira, eskaintzak aurkeztu diren eguna eta ordua adierazita.
b. Erregistratutako enpresen zerrendan enpresa agertzen ez bada, honako honetara jo beharko da: Menu nagusia → Administrazioa → Adjudikazio hartzaileak eskuz gehitzeko.
c. Horiek gehitu ondoren, horiek bidalitako eskaintza ekonomikoa testu lauan sartu beharko da, eta Gorde sakatu.
4. Ebazpena atalean:
a. Sakatu Adjudikazioa botoia eta gehitu esleipen horri dagozkion datuak.
b. Gehitu adjudikazio-ebazpenaren dokumentua.
5. Kontratu txiki baten Adjudikazioa egoeran argitaratzeak berekin dakar bai kontratatzailearen profilean bai Revasconen argitaratzea.
KontratazioA Plataformak barne hartzen du kontratu txikietarako enpresen eskaintzak (aurrekontuak) elektronikoki jasotzeko aukera.
IZAPIDETZE-FLUXUA
Espedienteak publizitaterik gabeko prozedura negoziatuetan erabilitako izapidetze-fluxuaren antzekoa jarraituko du, honako ezaugarri hauekin:
1. Aplikazioaren Sarrera atalean, honako hau markatu behar da:
a) Kontratu txikia.
b) Izapideen egoera: Aurkezteko epean.
c) Lizitazio elektronikoa.
d) KPE lizitazioa.
2. Gainerako datuak beste prozedura batzuetan bezala beteko dira, eta * izartxo gorriz markatutako eremuak nahitaezkoak izango dira. Adibidez, horrelako prozeduretan ez da beharrezkoa kontratazio-mahai bat gehitzea.
3. Espedientean beren eskaintza bidaltzeko gonbidatutako enpresak baino ezin izango dira sartu:
a) Enpresa gonbidatuak erregistratutako enpresen zerrendan agertzen ez badira, Menu nagusia → Administrazioa → Adjudikazio-hartzaileak menura jo beharko da eskuz gehitzeko.
b) Espedientea Ikusgai jarri ondoren, gonbidatutako enpresei komunikazio motako jakinarazpen bat bidaltzea gomendatzen da, jakinaren gainean egon daitezen (era horretako jakinarazpenak ezin dituzte erantzun gonbidatutako enpresek).
c) Enpresek haien eskaintza elektronikoa bidaliko dute Lizitazio elektronikorako sarbidea KontratazioA plataforman (Enpresak) aplikazioaren bidez.
d) Enpresek pleguak aplikazioan bertan deskarga ditzakete.
e) Errekerimendu-motako jakinarazpen bat erabiliko da soilik dokumentazio gehigarria eskatzen denean.
4. Jasotako eskaintzak ireki eta kalifikatu ondoren, espedientea Adjudikazioaren eta/edo Formalizazioaren (hala badagokio) izapidetze-egoeran argitaratuko da, eta une horretan egongo da plazaratuta kontratatzailearen profilean eta Revasconen.
5. Izapidegileek izapidetze-egoeraren aldaketak eskuz egiten dituzte, Epe itxia izan ezik, hori automatikoki aldatzen baita eskaintzak aurkezteko data eta amaiera-ordua iristean.
Zertarako balio du kontratu txikien karga masiboak?
Kontratu txikiak masiboki argitaratzeko metodoa. Etorkizunean aldaketarik onartuko ez duten baliozkotutako faktura sinpleei buruzkoak dira; hau da, esleipen-egunean bertan exekutatu eta amaitzen direnak (faktura sinplearen data = adjudikazio-data).
Kontratua esleitzen den unean amaitzen ez bada edo etorkizunean aldaketarik izan badaiteke, espedientea banaka izapidetu beharko litzateke (Espediente berria).
Kontratu txikien karga masiboa. Deskribapen sinplifikatua
Karga masiboko mekanismoaren bidez kontratu txikiak argitaratzea ez da bat-batekoa. Izapidegileak mezu automatiko hauek jasoko ditu, prozesua dagoen unearen arabera:
1.- Formularioa kargatzea: berehalako baliozkotzeak dakartza, eta une berean jakinaraziko zaio izapidegileari, akatsen bat izanez gero.
2.- Formularioko kontratoren bat oker argitaratzea: tramitatzen duen pertsonari abisu automatikoa emateko mezu elektroniko bat sortzen da.
3.- Kontratu guztiak behar bezala argitaratzea: behar bezala argitaratu direla jakinarazteko mezu elektroniko bat sortzen da.
Non kokatzen da kontratu txikien argitalpen masiboa KontratazioA plataforman?
Erabilgarritasun hori eskuratzeko, sakatu Menu nagusia KontratazioA plataforman eta aukeratu Kontratu txikien argitalpen masiboa bigarren zutabean.
Erabiltzailea formulario batean sartuko da, eta egin nahi duen kargari buruzko informazio hau adieraziko da bertan:
- Botere adjudikatzailea.
- Erakunde sustatzailea.
- Kontratazio-organoa.
- IFZ (Bidalketaren arduraduna. Edita daiteke).
- Helbide elektronikoa (non abisu mezuak jasoko diren. Edita daiteke).
- Fitxategia igo: kargatu nahi den fitxategia igo beharko da.
- Txantiloia deskargatu: horretan publikatzera bidali behar diren kontratuen datuak gehituko dira. (1) Ez du 1000 lerro baino gehiago izan beharko. (2) Datuek txantilioaren xehetasunak betetzen ez badituzte, datuen igoera ez da burutuko eta plataformak une horretan erabiltzaileari mezu bidaliko dio adierazten zeintzuk diren berak akatsak zuzen ditzan
Aplikazioak hurrengo urratsak egiaztatzen ditu balidatzeko eta argitaratzeko prozesuan:
- Balidazio formala: lehenengo balidazioa fitxategiaren karga egitean bururatuko da (Fitxategia igo) eta egiaztatuko da kalkulu-orriaren formatua eta datuen mota. Horiek biak betezen ez badira, plataformak erabiltzaileari abisu-akats mezu bat bidaliko dio eta fitxategiaren karga ez da amaituko.
- Balidazio materiala: erabiltzaileak kalkulu-orri igo ondoren, bigarren balidazioa bururatuko da datuak ondo dauden konprobatzeko. AKATS ABISUAK: (1): lerro batek zuzena ez duen datu bat izaten badu, erabiltzaileak posta-elektroniko bat jasoko du berak jakiteko zeintzuk diren akatsak eta horiek zuzentzeko. (2): enpresa-adjudikatzailea zuzendu behar bada eta, horretarako, kontratua argitaratzera birbidaltzen bada, erabiltzaileak posta-elektroniko bat jasoko du adierazten ezin dela aldatu, dagoeneko kontratu bat dagoelako kode horrekin sisteman.
- Publikazio osoa: kalkulu-orria ez da prozesatuko datu denak zuzenak izan arte. (1) Fitxategia akatsik izaten badu, beharrekoa da horiek zuzentzea eta kalkulu-orria berriro igotzea. (2) Aplikazioak fitxategi osoa baieztatu ondoren, argitalpen-prozesua burutuko da. Prozesu horrek kalkulu-orri horretan dauden kontratu-txiki denak argitaratuko ditu.
- Argitalpen-abisua: egunero, 08:00etan, prozesu bat burutuko da kontratu-txikien masiboak berraztertzeko. Fitxategi osoa zuzen prozesatu ondoren, plataformak tramitatzaileei posta-elektroniko bat bidaliko dio adierazteko haien eskaerak kontratatzailearen profilan argitaratuta daudela.
Datos a rellenar en la hoja de cálculo
Txantiloia deskargatu sakatu eta gero, fitxategiak deskargatzeko direktorioan kalkulu-orri bat jaitsiko da eta han kontratu txikien datuak gehi daitezke. Zutabe batzuk daude, baina (*) daukatenak bakarrik derrigorrezkoak dira (besteak hautazkoak dira):
KONTRATUAREN KODEA (*). Ezin da errepikatu; kontuz, hori gertatzen bada, aurreko argitalpenaren edukia aldatuko du.
KONTRATU MOTA (*). Dagozkion zenbakia idatzi behar da: 1- Obrak; 2- Zerbitzuak;3- Hornidurak; 8- Harpidetza. Beste kontratu-mota bat izanez gero, kontratua banan-banan grabatu beharko da, ez karga masiboaren bidez.
KONTRATUAREN XEDEA (*). Ez sartu komillarik eta gehitu esaldi normalizatuak, letra larri eta xeheak erabiltzen.
KONTRATUAREN XEDEA EUSKARAZ (*). Aurrekoa bezala.
CPV (10 digitu eta taularen arabera).
BEZ GABEKO PREZIOA. €-ren sinbolorik gabe.
ZENBATEKOA BEZarekin (*). €-ren sinbolorik gabe.
BEZ MOTA. Gehitu zenbakia soilik, %-ren sinbolorik gabe.
IRAUPEN MOTA (*). Gehitu dagozkion zenbakia: 2- Egunak; 3- Asteak; 4- Hilabeteak; 5- Urteak.
IRAUPEN KOPURUA (*). Gehitu iraupen motaren zenbakia; adibidez, aurreko atalean egunak badira, hemen sartu behar da zenbat egun diren.
IDENTIFIKAZIO MOTA (*). Gehitu zenbakia motaren arabera: 1- IFK; 2- IFZ/AIZ; 3- Atzerrikoa.
ENPRESAREN IFK ESLEITZAILEA (*). Sartu enpresaren edo pertsona fisikoaren identifikazioa.
ESLEIPEN DATA (*). Ez aldatu formatua datari eta jarraitu eredu hau: uuuu/hh/ee.
EPEALDI HASIERA DATA. Aurrekoa bezala.
Garrantzitsua: informazioa kalkulu-orrian kopiatu/itsatsi aukeratu izanez gero, ez da txantiloiaren formatua aldatu behar eta Balioak bakarrik itsasteko aukeratu beharko da.
Beste gogoeta batzuk
Prozesuak bai Microsoft Excel bai Open Office formatuak onartzen ditu.
Karga masiboaren bidez kargatzen diren kontratu txikiak Web service-ren bidez iristen diren bezala iragarkiak argitaratuko dira; beraz, ez dituzte aldatzeko aukera berberak izango, ez banan-banan grabatzen diren espedienteak bezala. Bide berberaren bidez aldatu beharko dira (kalkulu-orria).
Behin kontratuak publikatuta, sistema berak automatikoki operazio besteak burutuko ditu: (1) Kontratuak sortzea: gardentasunaren sortzen diren txostenetan gehituko dira. (2) Kontratuen egoera "Amaituta" egoerara aldatuko du.
KontratazioA plataforman eskuragarri dago bi-fasetako eskaintzaren bidalketa, Sektore Publikoko Kontratuei buruzko azaroaren 8ko 9/2017 Legean aurreikusitakoaren arabera (16. xedapen gehigarria, 1 h)).
Hurrengo estekan bi-fasetako eskaintzaren bidalketari buruzko informazioa lor dezakezu (Bi-fasetako_eskaintza_bidalketa_gida_Izapidetzaileak )
Azken aldaketako data: